Cum să aduci un flux constant de clienți pe siteul tău
Mulți webmasteri se uită la produsele pe care le promovează pe site-urile lor ca la niște lucruri extrem de valoroase. Fie că este vorba de produse informaționale sau fizice, fie că sunt ale lor sau vând prin afiliere produsele altora, acestea au fost tot timpul punctul de pornire pentru o afacere.
Recunosc că și eu am început inițial cu o idee de produs. Și nu am făcut foarte bine.
Adevărul este că oricine poate să scoată o carte sau să facă stocuri de un anumit tip de produs. Însă nu oricine poate să și vândă acele produse.
Iar marea problemă a afacerilor pe Internet este că nu au destui clienți care să viziteze site-ul, apoi să cumpere. Și când spun clienți mă refer la persoane calificare să cumpere ceea ce ai tu de oferit, nu orice fel de trafic.
S-ar putea să nu vrei să auzi cele ce urmează însă nu prea ai de ales, asta dacă vrei un site sau blog de succes. Însă ai nevoie să înveți cum să aduci trafic de calitate pe site. Exact așa cum ai nevoie de fructe și legume în fiecare zi pentru a te menține sănătos.
Poate că nu îți place să mănânci mere în fiecare zi… mai degrabă ai comanda o pizza. Însă, pe blog, ca în orice altă afacere, trebuie să faci ceea ce trebuie, nu neapărat ceea ce e mai comod.
Nu e convenabil să mănânci sănătos, însă gândește-te la beneficii: te simți extraordinar, îți mărești speranța de viață, ești mai slab și mai atractiv pentru sexul opus și te ferești de o grămadă de boli.
Exact așa stau lucrurile și cu aducerea de clienți pe site. E nevoie să înveți toate strategiile și tacticile de a-i aduce la tine… pentru că e cel mai bun lucru pe care îl poți face. Să cosmetizezi un blog sau să faci un produs informațional sunt și ele importante, însă mai puțin critice.
Întrebare:
Care este scopul celor de la Coca-Cola?
Produsul este același de ani de zile, deci nu se poate spune că reclamele pe care le vedem din 5 în 5 minute la televizor sunt făcute să ne vândă alte produse. Nu, toate acele reclame variate ne vând exact același produs (unora dintre noi, de când eram mici).
Scopul celor de la Coca-Cola este să aducă câți mai mulți clienți în magazine, care să cumpere cât mai multă cola. Acesta este un scop declarat și, dacă o să ai curiozitatea să citești cartea The End of marketing as We Know It de Sergio Zyman (fost șef de marketing ma Coca-Cola), o sa înțelegi mai bine.
Toate acele reclame apar CONSTANT la TV pentru că au menirea de a aduce un flux tot CONSTANT de oameni în magazine. Altfel, am uita de produs și am ajunge, cu timpul să cumpărăm altceva.
Sigur că sunt conștient de faptul că tu nu ești Coca-Cola. Nu îți poți permite să faci reclame cu camioane cu luminițe și moși-crăciuni care beau cu voioișie cola. Cu toate astea, vreau să observi strategia acestei mari companii, strategie care îi menține în casele oamenilor de zeci de ani (și probabil zeci sau chiar sute de ani de-acum încolo).
Dar îți poți permite să faci sute sau chiar mii de lei lunar, dacă doar ai ști cum anume să aduci clienți, nu doar trafic.
Poți avea un produs care să îți aducă X lei pe lună, însă știind cum să trimiți pe pagina de vânzare cât mai mulți oameni interesați de acesta, este una din modalitățile cele mai bune de a maximiza profitul. Altfel, e ca și cum ai “lăsa bani pe masă”.
Știu că, probabil, te gândești că talentul sau pasiunea ta te fac cel mai tare din parcare când vine vorba de domeniul tău. Însă la ce sunt bune cunoștințele dacă nimeni nu știe de tine? Și, chiar dacă cineva știe, dacă nu îl interesează?
Mă iau ca exemplu… chiar pe mine. Acum câțiva ani am început cu un produs despre cum să se îmbrace bărbații. Eram destul de bun la asta, exersam pe mine ore în șir. Învățam șmecherii pe care nici 1% din bărbații cu care intram în contact nu le știau. Eram bun.
Dar toate aceste cunoștințe nu mi-ar fi folosit la nimic dacă nu aș fi învățat să aduc trafic. Am urcat rapid de la 5 000 de vizitatori pe lună la 10 000, apoi 20 000 pentru ca să ating un maxim de 30 000 pe lună. Iar apoi am luat-o de la zero cu un blog similar în limba engleză.
Am început acele site-uri cu câte un e-book fiecare, apoi am crescut la mai multe pachete de e-book-uri și cărți tipărite, pe care și astăzi le vând cu succes.
Deci cum aduci un flux constant de potențiali clienți pe site?
Nimic mai simplu. Tot ce trebuie să faci este să *profiți* de fluxurile de vizitatori altor site-uri, apoi să le redirecționezi (parțial) către site-ul tău. Google este cel mai mare dintre aceste site-uri (și principala mea sursă de trafic în acest moment).
Însă există sute, poate chiar mii de alte site-uri unde potențialii tăi clienți se plimbă ca niște fluturași. Și nu mă refer la directoarele web care numai trafic de calitate nu îți aduc.
Mă refer la site-uri de calitate, cu vizitatori care le vizitează frecvent, în care au încredere, și care abia așteaptă să împartă vizitatorii cu tine.
Despre metodele pe care eu le folosesc pentru a aduce vizitatori pe site-ul meu vorbesc în Modulul al 6-lea din cartea Blogging de gherilă.
Îți spun în detaliu pas cu pas ce fac pentru a aduce zeci de mii de vizitatori pe lună (adică mii de vizitatori pe zi) pe site-ul meu.
Cel mai important: muncesc doar o dată iar vizitatorii vin în continuu ani de-a rândul. Nu este vorba de o strategie tip *social media* unde, în momentul în care te oprești din dat tweet-uri, se oprește și traficul către tine.
Este vorba de mai multe fluxuri paralele de vizitatori care necesită un efort minim pentru a fi întreținute. În rest, te poți concentra pe produs sau, dacă îl ai deja, pe timp liber și distracție.
le puteti gasi pe website
http://www.banidinbloguri.com