Afaceri pe timp de criza
Stii că discuțiile despre afaceri la un pahar nu prea duc la rezultate concrete, nu? Orice idee creață ți-ar veni în timp ce ciocnești un whisky, nu o pune în aplicare.
Dar asta nu înseamnă că discuțiile despre afaceri cu sticla în față nu îți pot lărgi perspectivele. Ca cea de aseară.
După câteva pahare de gin, ajungi să discuți despre privatizarea Oltchimului, despre ce merge pe timp de criză și ce nu, despre afacerile pe care le ai sau despre cele ale prietenilor tăi.
Să stabilim un lucru: un articol care să prezinte idei de afaceri Nu este mai bun decât o discuție față în față cu niște antreprenori. Să ai în jurul tău oameni pe aceeași lungime de undă este critic.
Însă, pentru că nu ai fost acolo, vreau să îți spun câteva din ideile de afaceri care s-au perindat, plus altele despre care știam de mai demult.
Acest articol nu are darul de a te împinge să te apuci de vreuna din ele. Trebuie să fii nebun să începi ceva fără să analizezi bine piața, săptămâni de zile dacă e nevoie.
Vreau ca acest articol să te inspire să cauți. Poate afacerea ta ideală nu e trecută aici. M-am gândit și la asta iar la sfârșit îți spun exact cum să cauți pe Google pentru a găsi sute de alte idei de afaceri.
Puțină răbdare, însă. Ajungem și acolo. Deocamdată vreau să îți ofer pe tavă câteva idei de afaceri care știu 100% că merg (la data scrierii acestui articol). Dacă vrei să te apuci de una, oricum trebuie să faci cercetări să vezi cât de bine mai merge.
Așadar, începem cu:
#1 Afacerile pe Internet
Investiție inițială: 300 – 500 de euro
Nu puteam să nu încep cu aceasta, pentru că e domeniul meu. Fac afaceri pe Internet de 4 ani de zile și nu regret nici măcar o dată că m-am apucat.
Afacerile pe Internet nu sunt așa de complicate precum par. Dacă ești cât decât bun la folosirea calculatorului, poți reuși. Poți chiar să faci o groază de bani. E plin Internetul de exemple de oameni care habar nu au de Internet și totuși fac bani pe el.
De ce? Pentru că persoanele non-tehnice compensează cu spirit de întreprinzător, leadership și viziune. Persoanele mai tehnice se descurcă mai greu la aceste capitole. De-asta asistăm la acest paradox, în care oameni care abia deschid calculatorul ajung să facă mii de euro pe Internet.
#2 Pizza cu livrare la domiciliu
Investiție inițială: 5000 – 7000 de euro
Poate părea că sunt prea multe însă această obiecție arareori este validă. Dacă știi marketing și muncești inteligent, vei ajunge să îți domini competitorii. O nișă în care e băgată multă lume e o nișă care se monetizează. Adică face bani. O nișă în care e puțină lume, fie e la început, fie nu merge prea bine.
Pizzeria la domiciliu presupune un control mai strict din partea celor de la Sanepid și Protecția Muncii, însă are și avantaje.
Avantajul enorm (față de o pizzerie obișnuită) este acela că nu ai nevoie de un local. Poți închiria un spațiu undeva la periferia orașului (unde chiriile sunt mici), apoi distribui pizza în tot orașul.
În momentul în care vrei să studiezi concurența, te rog să faci următorul lucru. Listează o hartă mare (de pe Google Maps de exemplu) a orașului tău, apoi caută absolut toate pizzeriile care există.
Marchează cu un X locație fiecăreia și vezi care zonă din oraș nu are o pizzerie prin apropiere. Acolo vei avea cele mai mari șanse. Dacă toate zonele sunt acoperite, caută zona cu cea mai mică densitate. Fii atent și la motivul pentru care nu prea sunt pizzerie acolo… poate e zonă de case iar cererea este mică.
#3 Afaceri cu miei
Știu că sună nostim însă, dacă locuiești la țară, și ai și pământ suficient, să crești miei poate deveni ceva extrem de profitabil… cu condiția să nu stai toată ziua să-i păzești și să cauți clienți.
Străinii sunt foarte interesați de carnea românească din două motive mari: e mai sănătoasă și e mai ieftină. Dacă intri în contact cu un distribuitor din Ungaria, Serbia, Austria sau Germania (preferabil centrul și vestul Europei, oricum), atunci acesta va cumpăra cu sutele de kilograme.
Partea dificilă este să îi găsești. Aici te ajută atât relațiile pe care le ai cât și Internetul.
Sfatul meu este să nu te apuci de miei până nu dai de 2-3 importatori care să îți spună că da, într-adevăr caută asemenea carne. Altfel s-ar putea să rămâi cu mieii pe cap.
#4 Curățarea covoarelor
Nu știu cum ți se pare să bați covorul însă, pe lângă că e foarte obositor, n-o să-l cureți la fel de bine precum ar face-o niște profesioniști. Am auzit reclame la asemenea servicii la un post de radio (apropo, reclamele locale de la radio sunt excelente pentru a afla idei de afaceri) iar apoi am văzut că și părinții mei folosesc un asemenea serviciu.
Spălarea profesionistă a covoarelor e în opinia mea o evoluție normală de după mașina de spălat. Mașina de spălat a scăpat gospodina de un efort imens iar o firmă de spălat covoare va face același lucru pentru bărbatul casei.
De unde începi? Sună la una, du-ți covoarele la spălat (de fapt sar putea să vină chiar ei după ele), apoi descoase-i privitor la ce oferte au. Spală și mochete? Spală și geamuri? oferă discount-uri la peste X covoare? Oferă discounturi dacă convingi un vecin să își spele și el covoarele la ei?
#5 Produse artizanale
N-ai idee cât de mult caută străinii produse made in Romania, oricât de proastă ar fi părerea despre mult-iubita noastră țară. Dacă ai talent (sau ai un partener sau o parteneră) la așa ceva, te poți apuca să faci diverse obiect artizanale.
Evident, nu sugerez să le vinzi la marginea drumului neapărat (cum există unele sate în județul Bihor), ci să găsești exportatori care să le ducă în Germania, Franța și alte țări amatoare de asemenea lucruri.
Google te poate ajuta să-i găsești, însă s-ar putea să dureze ceva până dai de ei. Nu te limita doar la obiecte din lemn sau lut. Există, spre exemplu, produse artizanale făcute din pănuși de porumb (care și arată super).
Ca la orice afacere, secretul este să nu te culci pe-o ureche și să faci câte ceva în fiecare zi ca să avansezi.
#6 Fermă de prepelițe
Ok, știu că fermele de melci și prepelițe sunt extrem de populare ca idei de afaceri pe Internet, dar asta nu înseamnă că nu poți reuși. Dacă ai tangență cu domeniul agricol, dacă ai clienți cărora să le vinzi așa ceva și, evident, dacă știi marketing, poți ajunge cel mai bun.
Privește lucrurile altfel: chiar acum, în momentul de față, există o persoană care face cei mai mulți bani cu ferma sa de prepelițe, corect? Acea persoană are sistemul pus la punct. ce trebuie tu să faci este să replici sistemul său, apoi să-l îmbunătățești. Nu e ușor dar pentru cineva pasionat de ceea ce face, că e ușor sau greu e aproape irelevant.
#7 Amenajări interioare
Amenajări interioare pe timp de criză? Da, cu siguranță. Una din diferențe între oamenii de rând și afaceriști este că aceștia din urmă nu văd criza ca pe o perioadă în care lumea nu are bani. Oameni bogați există și au existat dintotdeauna. Iar cei loviți de criză tot cheltuie, doar că sunt mai atenți.
După o perioadă în care construcțiile parcă au stat pe loc, acestea au reînceput să meargă. Românul a construit și va construi pentru că pentru el casa e importantă.
Poți privi amenajările interioare ca pe o fiță pentru oamenii bogați dar poți penetra și clasa medie. Amenajările interioare pot face diferența între o casă care arată aiurea și una care te binedispune când ajungi seara obosit acasă.
Ai grijă să aduci acest argument precum și altele potențialilor clienți. Nu e suficient să îți faci un site în care să te pui la dispoziția celor care vor amenajările respective. Trebuie să muncești proactiv pentru a aduce clienți noi pe ușă (apoi, eventual, să te asigur că vor apela tot la tine data viitoare când au nevoie).
Ține minte că amenajările interioare sunt o afacere foarte vizuală. Ai nevoie de poze mari, atrăgătoare pentru a arăta oamenilor în ce paradis s-ar putea trezi în fiecare dimineață.
#8 Închirieri costume tematice
O afacere destul de bună și de ieftină (sub 2000 de euro) este aceea de a închiria costume pentru petreceri. În preajma Halloween-ului, vei fi suprasolicitat de cereri dar afacerea va merge și în timpul anului.
Iar partea ea mai tare este ca poți face totul de acasă, nu trebuie să închiriezi un spațiu.
Trebuie să fii atent de ce fel de costume se caută cel mai des înainte de a le cumpăra, altfel riști să se pună praful pe ele. În plus, riști să ai foarte multe cereri pentru un anumit costum și să nu poți face față.
Pentru a afla care sunt cele mai căutate, îți recomand să faci sondaje de opinie. Internetul este un loc foarte bun pentru asta.
Întrebarea pe care trebuie să o pui este Ce costume de Halloween ai purtat pana acum?
Nu întreba Ce costume ai vrea sa porți, pentru ca vei da de multă lume care de fapt nu poartă costume, și totuși va răspunde la întrebare. Astfel, rezultatele sondajului nu vor fi relevante.
Un alt lucru la care trebuie să fii atent este să ceri o garanție pentru fiecare costum închiriat. De asemenea, te rog să verifici fiecare costum la returnare pentru eventuale pete sau rupturi. Cum multă lume merge prin cluburi de Halloween, șansele să se deterioreze sunt mari.
#9 Agenție de bone
O să zici: de ce ar căuta lumea să închirieze bone tocmai acum, pe timp de criză?
Bună întrebare. Criza nu este singurul factor care influențează preferințele consumatorilor vizavi de unde își cheltuie banii. Altfel nu s-ar putea explica de ce piața tabletelor electronice (gen iPad) a explodat, deși acele gadget-uri se folosesc în primul rând pentru jocuri și filme.
Trebuie să privești întregul context.
Unu: nivelul de trai crește. Lumea are nevoie de servicii mai sofisticate (utile sau nu).
Doi: multe cupluri lucrează extrem de mult. Au slujbe de birou, bine plătite dar, din păcate pentru ei, foarte puțin timp liber. În momentul în care apare un copil, vor căuta o soluție pentru a-și păstra venitul la un nivel ridicat.
O asemenea agenție funcționează pe comision. Se plătește de obicei un comision unic fix 9gen jumătate din primul salariu).
Nu ai nevoie de un birou efectiv, poți face această afacere part-time. CU părinții și bonele te poți întâlni în oraș la o cafea sau, de ce nu, chiar la tine acasă. Important nu este să ai niște birouri de lux (al căror cost nu s-ar justifica pentru o afacere așa de mică), ci să întâlnești cererea cu oferta de cât mai multe ori posibil.
Nu îți va fi greu să găsești bone pentru că sunt foarte multe studente care nu își găsesc de lucru. Cu siguranță vor prefera un asemenea job decât să lucreze la non-stop.
Alte idei de afaceri
Cu siguranță că sunt multe idei de afaceri, unele din ele chiar ”secrete”. Trebuie doar să le cauți, să le compari între ele, apoi să te apuci de treabă. Altfel, întreg articolul acest ar fi de prisos (și m-aș considera jignit că am muncit atâta la el doar ca să văd că nu ai început prima afacere).
Cel mai bun loc de a căuta afaceri este…
Ești gata?
Google!
Da, pe www.Google.com găsești absolut orice. Trebuie doar să cauți ideile de afaceri pe acre le știi deja, apoi sari din site în site pentru a vedea ce mai este. Tot navigând așa, ajungi să dai de pagini web mai puțin vizitate dar care pot conține idei de afaceri de milioane.
Cum începi?
Îți dau câteva căutări cu care poți începe. Pe măsură ce devii expert la căutat, vei veni cu propriile tale căutări.
afacere profitabila forum
afaceri profitabile pe Internet
idei de afaceri 20XX (unde 20XX este anul curent)
afaceri tepe (e bine să afli și păreri contra)
idei concrete afaceri
cum am reusit in afaceri
Întrebare la final
Tu ce afacere vrei să începi? Sunt extrem de curios și m-aș bucura dacă articolul meu te-a impulsionat să iei acțiune.
le puteti gasi pe website
http://www.banidinbloguri.com