ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

Meniu clasic romanesc pentru sarbatori







Asa cum le-am promis celor care ne-au gazduit in casele lor pe parcursul calatoriei prin Europa, mi-am facut putin timp pentru a intra in bucatarie si a le pregati cateva bucate romanesti. Nu doar ca au fost teribil de incantati, au cerut a doua si a treia portie, dar au recunoscut cu mana pe inima ca romanii au retete minunate si stiu sa se distreze. 

 Ce le-am pregatit:

Ciorba de perisoare


De ce ai nevoie: 2-3 piept de pui cu os, legume (ceapa, morcov, telina, ardei, patrunjel, rosii), putin orez, faina, 2 oua, sare, piper, cimbru, bors, verdeturi (leustean/patrunjel).  

Preparare: Am dezosat puiul si am pus oasele la fiert intr-o oala mare alaturi de morcov, telina, ardei, ceapa, radacina de patrunjel si putina sare. In timp ce fierb, am pregatit perisoarele din pieptul de pui dat prin masina, ceapa tocata marunt (eu o dau pe razatoare), orez perfect uscat, 2 oua, patrunjel tocat, sare, piper. Se formeaza perisoarele de marimea unei nuci si se introduc in oala cand legumele sunt fierte. Separat se fierbe borsul si abia apoi se adauga la ciorba (in Italia eu nu am avut bors si am folosit cubulete de la Knorr). 

Perisoarele fierb rapid si se ridica la suprafata. Aceasta ciorba nu se drege, insa se poate adauga smantana in farfurie. Obligatoriu se serveste cu patrunjel proaspat!

Parjoale moldovenesti


Am cumparat carne tocata de porc si vita, am amestecat-o cu: ceapa data prin razatoare, usturoi, paine inmuiata in apa calda si stoarsa bine, 2-3 oua (depinde de cantitate), o lingurita de mustar, sare, piper (mai mult decat de obicei:), marar tocat. Am prajit parjoale mai mari in ulei incins si italienii mureau de placere cand simteau mirosul:))

Varza cu carne


Am fost la supermarket si am cumparat carne de porc (mai exact pulpa macra taiata cuburi, dar si piept de porc pentru savoare), o varza, iar bulionul mi l-a pus la dispozitie gazda mea din Toscana, care il avea preparat in casa. 

Am tras carnea in putin ulei, am adaugat varza si am pus apa, sare, piper, chili si 2 frunze de dafin. Cand au fiert bine, am adaugat bulionul si am mai lasat 10 minute la foc mic. Asta e tot, insa succesul acestui fel de mancare atat de obisnuit la noi nu-l pot exprima in cuvinte. S-a mancat o oala intreaga la o masa si au fost extaziati:)

Sarmale


Acestea nu au avut succesul mancarii de mai sus, insa au fost apreciate cum se cuvine. Aveti nevoie de: carne tocata de porc/vita/pui, o varza, 1 ardei, patrunjel, kaiser, orez, bulion, ceapa, condimente. 

Intr-o tigaie neaderenta am pus ceapa tocata marunt si am tras-o in putin ulei, am adaugat ardeiul gras, carnea tocata, sare, piper si apoi orezul. Am amestecat bine cateva minute si apoi am pus lichid (supa de pui sau apa). Dupa ce a scazut, am adaugat bulionul si restul condimentelor: cimbru, boia, chili, piper, patrunjel tocat. 

Varza am oparit-o in apa clocotita cu foarte putin otet, iar din varful frunzelor am confectionat hainutele pentru sarmale. Le-am infasurat bine si le-am asezat intr-o oala mai adanca, pe fundul careia am pus varza tocata si feliute de kaiser. Peste sarmale am adaugat apa cu bulion, frunze de varza si alte bucatele de kaiser afumat. 

Sarmalele se fierb la foc mic, aproximativ o ora. Daca vreti le puneti si la cuptor,  iar apoi se servesc fierbinti cu smantana si ardei iute.

Poale'n brau 


Acestea sunt niste placinte moldovenesti cu branza, foarte bune si aromate. Italienii si-au ascuns placintele prin dulapuri sa mai gaseasca si a doua zi:)

Aluat: 500 g faina, drojdie, zahar, sare, oua, lapte
Umplutura: branza de vaci, oua, zahar, stafide, coaja de lamaie, vanilie

Drojdia se pune la dospit cu o lingurita de zahar, putin lapte caldut si o lingura de faina. Cand aceasta a crescut, se adauga laptele caldut, ouale, faina, sarea si se framanta aluatul bine. La framantat folositi ulei, dar si o bucatica de margarina, ca sa fie mai pufoase placintelele:) Aluatul se lasa la crescut o ora intr-un loc cald.

Umplutura: se pune branza de vaci intr-un castron (eu am folosit branza de capra:), se adauga ouale, zaharul dupa gust, vanilia (eventual rom, daca iti place mai mult), coaja de lamaie, stafide. La final crema trebuie sa fie moale, dar sa nu curga!

Din aluat se taie patratele, se umplu cu branza si li se strang varfurile deasupra, ca un plic! Se ung cu ou pe deasupra pentru un luciu frumos si se coc la foc potrivit. Daca nu stii cand sunt gata, faci testul scobitorii:) 

Asa cum va spuneam, cu aceste bucate romanesti succesul meu a fost garantat si am ramas in amintirile italienilor!
 
 
 
va doresc pofta buna