ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

Cina festiva de Sfantul Nicolae

 
 
 
 
 
 
 
Peste 800.000 de romani isi serbeaza astazi ziua onomastica, inclusiv mama mea:). Chiar daca nu sunt alaturi de ea ca sa o sarbatoresc asa cum se cuvine, eu tot am de gand sa pregatesc astazi o cina speciala. Si ca sa fie totul mult mai usor, am sa profit de cadourile pe care le-am primit aseara in ghete si am sa le "introduc" in meniu. Cum? Iata...




Aperitive: Gogosele cu icre si masline murate



Pentru ca mi-au placut atat de mult maslinele murate in Valencia, am primit cadou un borcan cu astfel de delicatese si il voi folosi cum se cuvine:)

Aluat: 300 ml apa, 150 ml ulei, 300 g faina, 5 oua, sare. Apa si uleiul se pun impreuna la fiert si apoi se adauga faina, in ploaie. Se lasa pe foc pana se formeaza un aluat tare. Cand s-a racit, se incorporeaza ouale pe rand si se amesteca bine. Din aluatul astfel obtinut se formeaza gogosele nu prea mari, care se coc in cuptorul incins in prealabil. Acestea vor fi goale pe dinauntru si se pot umple cu icre si decora cu masline murate.

Grisine cu prosciutto: Niste grisine lungi, frumoase, sarate se invelesc in prosciutto si se leaga cu fire de ceapa verde. Se servesc... la pahar:)


Felul principal: Curcan cu portocale (pentru ca am primit o multime de portocale de Mos Nicolae:)

Ingrediente:  Un curcan de dimensiuni medii, 4 portocale, unt, ulei, condimente

Mod de preparare: Curcanul spalat si uscat se impaneaza cu feliute de portcale si se unge cu un sos facut din: piper, chili, usturoi pisat, zeama de portocala, cardamon, cuisoare, scortisoara, nucsoara, sare, chimen. Se pune la cuptor pentru doua ore. Cand este gata se serveste acompaniat de un sos facut din: unt, zeama de portocale si vin alb, alaturi de o portocala taiata "nufar".


Desert: Biscuiti cu gem de portocale si glazura de ciocolata alba

Biscutii simpli sau cu aroma de vanilie se unesc intre ei cu un gem de portocale (sau de ce aveti in casa) si apoi se prepara o glazura fina: ciocolata alba se pune la topit in bain-marie, iar cand este lichida se adauga un cub de unt. Astfel obtinuta se pune peste biscuiti. Se pot orna cu migdale sau un praf de scortisoara.


Tort "Mos Nicolae"

Am preparat un pandispan simplu din: 5 oua, 5 linguri de zahar, un praf de sare, 5 linguri de ulei si 5 linguri de faina. Albusele se bat bine cu sarea si zaharul, se adauga galbenusurile, uleiul si faina. Se pune la copt intr-o forma de tort tapetata cu hartie, in cuptorul bine incalzit. Dupa 25-30 de minute, se scoate blatul si se lasa la racit.

Cremele: 1. Un pachet de unt moale l-am amestecat cu zahar pudra si apoi cu nuci taiate mai mare, pana a devenit o crema consistenta.

2. Doua ciocolate de casa le-am topit in bain-marie si am adaugat unt, obtinand o crema mai groasa.


Peste blatul taiat in 3, am pus mai intai crema de nuca si apoi crema de ciocolata. Am ornat tortul cu o lingura din crema de ciocolata si cu nuci. Nu este o prajitura foarte originala, insa este foarte buna:))