ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

Black Forest Tiramisu

 
 
 
 
 
 
Ieri am cumpărat un kilogram de amestec de fructe de pădure din supermarket - zmeură, mure, coacăze, afine şi... vişine (astea nu-s de pădure, dar erau pe acolo:)). Bineînţeles că înainte de a mă gândi să le mănânc aşa, simple, sau la vreo friptură cochetă cu sos de berries, Vlad şi-a exprimat dorinţa de a savura un tort/prăjitură/orice dulce cu aceste fructe. Motivaţia? Cică tortul cu fructe de pădure este specialitatea mea. Hmmm, să spunem... Cine sunt eu să-l contrazic?!:)) Aşa că am făcut research şi am trecut la treabă. Ce a ieşit? Aflaţi mai jos...
Nu mi-am dorit un tort clasic, pentru că implică multă muncă şi nu vroiam să-mi petrec duminica în bucătărie. În plus, am tot încercat diverse variante. Dovada mai jos:
  
Tarta "Strawberry Delight"


Mi-am dorit ceva lejer şi subtil ca Tiramisu,  însă în combinaţie cu fructe de  pădure, că doar ele sunt vedetele zilei. Pe internet găseşti zeci de reţete, care de care mai alambicate - cu ouă sau fără ouă, cu mascarpone sau cu frişcă, ciocolată, sucuri de fructe sau compoturi. Nimic care să-mi atragă atenţia cu adevărat. Şi atunci, am reinventat reţeta de tiramisu şi vă garantez că este o variantă originală, pe care n-am mai întâlnit-o în nicio revistă sau blog culinar. Deci, în exclusivitate, vă prezint Black Forest Tiramisu! Pam, pam!

Black Forest Tiramisu

Ingrediente: 4 ouă, 80 g zahăr pudră cu aromă de vanilie, 1 păstaie de vanilie, 3 linguri zahăr tos, 400 ml frişcă lichidă, un plic gelatină, 1 kg fructe de pădure, un pachet dublu de pişcoturi Savoiardi, cafea, 200 g zahăr pudră, o cutie Mascarpone de 500 g, puţin rom. 

Mod de preparare:
1. Fă o cafea tare cu zăhar şi puţin rom şi las-o la răcit. Pune într-o ceşcuţă 70 ml apă rece şi un pliculet de gelatina la inmuiat. 
2. Se pun cele patru ouă întregi într-o tigaie, se adaugă zahărul pudră cu aromă de vanilie, păstaia de vanilie (secţionată şi cu seminţele scoase) şi cele trei linguri de zahăr tos. Tigaia cu acest amestec se pune în bain-marie şi se amestecă încontinuu până obţii o cremă subţire ca o smântână.
3. Peste crema de mai sus se adaugă gelatina şi se amestecă până la dizolvare completă, însă nu se fierbe. Se adaugă cutia de mascarpone şi se bate bine cu mixerul (mascarpone trebuie să fie la temperatura camerei).
4. Crema se lasă deoparte să se răcească puţin şi se pune apoi la frigider. 
5. Opreşte într-un castron 200 g de fructe de pădure pentru ornat. Restul se amestecă în blander (sau cu mixerul) cu 200 g de zahăr pudră. 
6. Într-un vas înalt sa bate frişca lichidă şi se adaugă puţin zahăr, dacă nu are niciun gust (eu cumpăr Hulala care este deja îndulcită).
7. Se ia crema din frigider şi se încorporează în ea frişca, treptat, cu mişcări de jos în sus. Gata, asta este crema finală!
8. Într-o tavă de friptură, destul de înaltă şi tapetată cu hârtie de copt, se pune un rând de pişcoturi înmuiate în cafea cu rom, apoi două-trei linguri de cremă. Se adaugă jumătate din cantitatea de fructe de pădure, apoi înca o parte din cremă.
9. Mai pune un strat de pişcoturi, fructe de pădure şi cremă albă, de vanilie, la final. 
10. Se decorează cu fructe de pădure şi cu puţină cafea presărată pe deasupra, ca un adevărat Black Forest:)
Nu este atât de complicat pe cât pare, iar mie mi-a luat exact 25 de minute până am pus prăjitura la frigider. Nu uita: trebuie să stea la rece cel puţin 3-4 ore. Merge excelent cu un vin roşu dulce sau cu o cafea aromată! Vă doresc o duminică frumoasă:)