ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

Meniu personalizat pentru o petrecere excentrica

 
 
 
 
 
Am fost invitata sa propun un meniu pentru o petrecere si eventual sa-l si gatesc, pentru o familie de prieteni care aniverseaza un an de la casatorie. Nu va imaginati ca au avut in vedere o cina romantica (desi i-am sfatuit calduros), ci au pus-o de un bairam pe cinste, cu lautari si prieteni dispusi sa se dezbrace pe muzica, dupa vreo zece pahare de vin. 

Pentru ca imi place ca totul sa fie bine organizat, mai intai am "inventat" un meniu special pentru ei, apoi m-am apucat de treaba. Credeti-ma nu am avut timp de poze:(


Iata mai jos meniul de petrecere:

Paste spaniole 

Chipsuri cu ravase

Salata de ton cu grapefruit servita in coji de avocado

Escalop de vitel cu dulceata de nuci verzi

Tort de iaurt cu dulceata de fructe de padure 

La capitolul bauturi, i-am sfatuit sa serveasca Sangria la paste, palinca la chipsuri (ca sa nu se supere prea tare de ravase:D), rom alb la salata de ton, vin rosu cu putin chili la escalop si apa chioara la tort (ca sa ii simta gustul:)).

Si iata ce a iesit! Mai jos gasesti retetele:

Paste spaniole - de fapt se fac in genul frittata de patatas, insa nu folosim cartofi ci paste. Am fiert spaghetti dupa indicatiile de pe punga si le-am pus la scurs. In timpul asta am pregatit o tigaie imensa, neaderenta, am uns-o cu ulei de masline si cu putin unt si am tras pastele pentru cateva minute. 

Separat am batut muuuulte oua (cam 1-2 de persoana) cu sare, piper, chili, ceapa verde si ardei rosu tocate marunt. Pastele prajite putin le-am rasturnat in vasul cu omleta si le-am amestecat bine, apoi le-am pus din nou in tigaie. 

Pe deasupra am ornat cu bacon si cascaval si am prajit omleta pe ambele parti cateva minute. Se serveste calda cu busuioc, felii de rosii sau "pentru fitosi" cu ketchup facut in casa, evident.


Chipsuri cu ravase - aici recunosc m-a ajutat chef-ul restaurantului, pentru ca eram in criza de timp si lui i-a placut idee. A facut un aluat fraged de patiserie, foarte foarte subtire, l-a taiat in bucati si l-a rulat pana i-au iesit niste splendide fundite. Eu m-am ocupat de mesajele pe care le-am introdus in fundite, de genul: "dragostea tine 3 ani, dar nu uita ca vecinul tau este mai sexy si castiga mai bine", "sexul dauneaza grav sanatatii, daca te culci cu cine nu trebuie si EA afla", "barbatul ideal exista, insa sunt sigura ca nu ti-l doresti", din astea...


Salata de ton cu grapefruit servita in coji de avocado  

Foarte simplu de pregatit! Din pulpa de avocado se face o pasta care se amesteca cu galbenusuri de ou fierte si putin ulei. Apoi se pun bucatile de ton, se adauga ceapa verde, patrunjel, albusurile tocate, bucatele de grapefruit, sare si piper. Acest amestec se serveste in cojile de la avocado, ornate cu felii de grapefruit.


Escalop de vitel cu dulceata de nuci verzi - aici a intervenit mirarea chef-ului care s-a uitat la mine cu spanceana ridicata.

Am scos nucile vezi din dulceata, le-am clatit si le-am lasat ceva timp in zeama de lamaie, coaja de lamaie si de portocala.

Am facut apoi un bait pentru carne din: doua linguri de dulceata de nuci, o lingurita otet balsamic, o lingura sos de soia, ardei iute si oregano. Am lasat vitelul sa se odihneasca in acest amestec si apoi l-am pus la prajit in ulei de masline. Am adaugat vin alb si doua frunze de dafin si am lasat sa fiarba 20 de minute, apoi am scos carnea pe o farfurie. 

In sosul ramas in tigaie am adaugat putin vin, nucile verzi si zeama de lamaie si putina smantana. Acest amestec se toarna peste carne si se serveste o felie de vitel cu doua nuci:)) si coaja de lamaie.

  
Tort de iaurt cu dulceata de fructe de padure

Pentru blat ai nevoie de 2 pachete de biscuiti cat mai gustosi striviti si ceva nuci tocate (nu macinate).  Peste aceste "resturi" se pune un pachet de unt topit si se face un fel de aluat, care se intinde in forma de tort si se da la cuptor (cu usa deschisa) pentru cateva minute. 

Crema: 700 ml iaurt se amesteca cu vanilie si putin zahar. 4 oua intregi le bati bine cu putin zahar si arome (vanilie si nucsoara) si apoi adaugi iaurtul. Separat prepari gelatina (incalzita in putin apa, nu fiarta) si o adaugi peste crema de oua. Bati si niste frisca si o pui tot acolo. 

Crema obtinuta astfel se toarna jumatate peste blatul rece, adaugi fructe de padure din dulceata de jur imprejur si pui si restul de crema. Se lasa la rece cateva ore bune. Se serveste ornat cu sirop de la dulceata de fructe de padure. 


Succesul a fost garantat si toti mi-au cerut retetele, iar eu le-am zis ca le gasesc pe blog