ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

Tăierea de formare la cireş şi vişin

 

Tăierea de formare la cireş şi vişin

   
Cum bine știm, sâmburoasele – în special cireșul și vișinul – se taie vara târziu și toamna devreme, în august-septembrie. Acum câteva săptămâni am tăiat și eu cireșul și vișinul tânăr din grădină, cu speranța că la anul vom putea deja gusta roadele lor.
Tăierile de formare sunt extrem de importante pentru pomii fructiferi, pentru că ele asigură formarea coroanei echilibrate, puternice și aerisite. Am încercat să țin cont de regulile de bază de tăiere a pomilor fructiferi și chiar dacă nu este pentru prima oară când fac așa ceva, încă nu am rutina necesară pentru a fi eficient, așa că și de data asta coreografia era cea obișnuită: tăiere lăstar, plimbat de câteva ori în jurul pomului, 5 minute de gândire, alegerea următorului lăstar s.a.m.d. N-o să specific cât a durat această lucrare pentru mine, dar un profesionist ar fi făcut-o în 5 minute.
Dacă te decizi să faci singur tăierile, este important să repeți în continuu în minte, că acest lucru le este benefic pomilor, chiar dacă ți se rupe inima când trebuie să tai lăstarii de toată frumusețea.
Am rărit lăstarii, ca să obțin o coroană aerisită și i-am scurtat pe cei rămaşi cu o treime, dar te invit să urmărești fotografiile înainte și după, că ele vorbesc de la sine.

Tăiere de formare la cireș în anul al 3-lea

Înainte:

După:

Tăiere de formare la vișin în anul al 3-lea:

Înainte:

După:

Aștept păreri!