ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

TORT CU CREMA INGHETATA





Va salut dragii mei! Marturisesc ca nu am intrat de mult pe blog insa in ultimele 2 saptamani am avut foarte mult de lucru. Sper cu reteta pe care v-o propun azi sa compensez oarecum absenta mea dar si  sa mai profit de vremea asta superba. Este o combinatie intre prajitura si inghetata, de fapt foile sunt de pandispan, crema este o inghetata absolut delicioasa, si fiind si destul de inalt deaceea i-am spus tort cu crema inghetata.

Dupa cum bine vedeti am facut 4 foi de pandispan cu cacao dar la fel de bine le puteti face si galbene (adica fara cacao). Pentru o foaie avem nevoie de:
- 2 oua
- 60 gr. zahar
- 50 gr. faina
- 15 gr. cacao
Am sa va spun cum se fac foile, fiind destul de simplu nu am sa postez foto din timpul prepararii lor.
Albusurile se bat spuma cu zaharul, apoi se adauga galbenusurile pe rand, apoi faina amestecata cu cacao. Acum se omogenizeaza compozitia cu o lingura. Cine doreste foi galbene inlocuieste cele 15 gr. de cacao cu 10 gr. de faina. Se intinde compozitia obtinuta pe hartie de copt si se da la cuptorul preincalzit aprox. 12-15 min. Tava folosita de mine are dimensiunile: 22/32 cm.
Pentru crema avem nevoie de:
- 800 ml frisca lichida (eu am folosit Hulala)
- 500 gr. lapte condensat
- 2 fiole esenta de vanilie
- 2 linguri  miere de albine (sa fie naturala)
- 200 ml lapte
- 2 pliculete gelatina a cate 10 gr. (deci 20 gr.)
- 100 ml apa
Cum se face: Se pune gelatina la inmuiat in 100 ml apa rece. Laptele condensat se amesteca cu 100 ml lapte. Frisca se mixeaza bine -bine. Gelatina umflata se amesteca cu restul de lapte (100 ml) si se pune pe baie de aburi sa se topeasca, insa atentie sa nu fiarba pentru ca isi pierde proprietatile. Cand este topita integral se adauga in laptele condensat, se amesteca apoi adaugam  mierea de albine si esentele. Compozitia asta de lapte se incorporeaza in frisca batuta si se mixeaza bine. Se da la frigider aprox. 30 minute apoi se repartizeaza intre cele 4 foi (cine doreste poate sa faca doar trei insa recomand sa nu se renunte si la cantitatea de crema, pentru ca este foarte foarte buna). Deasupra am pus tot crema si am decorat-o cu bilute colorate, dar voi o puteti decora dupa bunul plac. Se da la congelator aprox. 2-3 ore apoi se poate servi.

Mai jos sunt foto cand este gata pentru a fi pusa la congelator.

 Aici este preparata cu trei foi din care una este galbena si este decorata cu ciocolata razuita.


 Merita incercata macar o data intr-o vara; promit ca nu o sa regretati, mai ales cei care sunt fani ai inghetatei.