ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

Pulpă de porc marinată-n vin roșu, la grill






De când m-am procopsit cu minunăția de grill Weber de la Grillshop, viața mi s-a schimbat. La fel și maniera de a face grătare. Sigur că aș fi grătărit la greu și fără grillul acesta, mi-e în sânge acțiunea :-), dar de nu l-aș fi cunoscut, aș fi fost lispit de experiențele interesante pe care le trăiesc de fiecare dată când vreau să fac mâncare pe grătarul încins. N-am mai grătărit până acum în maniera asta domoală, care permite căldurii să treacă prin carne încetișor, din toate părțile. Mărturisesc, sunt impresionat. Da, durează ceva mai mult dar recompensele sunt fantastice.
Acum câteva zile am luat o bucată zdravănă de pulpă de porc, grosuță bine.
pulpa de porc la grill 01
Pentru că marinarea-i bună, am apelat la ea și de data asta. Mai întâi, vă prezint aromele: dafin, rozmarin, cimbru.
pulpa de porc la grill 02
Piper roșu, foarte parfumat, piper negru, chimen.
pulpa de porc la grill 03Puse toate-n mojar și zdrobite bine.
pulpa de porc la grill 04
Frecate cu două linguri de ulei de măsline, făcute pastă.
pulpa de porc la grill 05
Am frecat bine carnea cu pasta aceasta, pe o parte și pe cealaltă.
pulpa de porc la grill 06
Am turnat peste carne (după ce am pus-o într-un vas adânc) o cană de vin roșu. Am acoperit vasul și l-am pus în frigider pentru trei ore.
pulpa de porc la grill 07Am încins cărbunii, am încins grătarul și am pus bucata de carne pe el.
pulpa de porc la grill 08
Am acoperit grillul și am povestit o sticlă de vin. Mă rog, un sfert de ceas, nu mai mult.
pulpa de porc la grill 10După un sfert de ceas am întors carnea și am pus capacul din nou. Carnea s-a fript încet, a căpătat gust de afumat, s-a rumenit fain la suprafață și a rămas fragedă în mijloc.
pulpa de porc la grill 09Am avut și martori: marin, achim si marius Tamaș a inspectat adevărul de pe grill.

Ceapă verde, usturoi și alte cărnării au acompaniat bucata de pulpă, dar astea-s detalii:-).
pulpa de porc la grill 12Vinul a fost…fenomenal pentru un vin de 3 Euro. Sigur, 3 euro e limita acceptată ca prag de jos pentru un vin bun la noi, în țările normale la cap găsești vinuri foarte bune la un euro. Și foarte multe.
pulpa de porc la grill 14Ei, și după ce am vorbit noi vinul ăsta preț de 35 de minute (poate mai bine, cine mai ține socoteala ceasului cu vinul în față?), am luat carnea de pe grill.
pulpa de porc la grill 17
Am lipit de ea o salată.
pulpa de porc la grill 18
Și un codru de pită.
pulpa de porc la grill 19Să fiți sănătoși.
pulpa de porc la grill 20