ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

Vegeta facuta in casa


 

 

 

 


Vegeta, desi unul dintre cele mai cotroversate condimente, este inca folosit de foarte multe gospodine. Spre deosebire de diverse persoane care nu isi recunosc originile culinare, eu nu ma rusinez sa spun ca am folosit vegeta si delikat la inceputul vietii mele culinare.
Asta pentru ca si mama si bunica le foloseau (la fel ca foarte multe mame) si in unele retete de la inceputul blogului le mai gasiti in ingrediente. Intre timp, in cei 4 ani care au trecut de cand am inceput blogul, lucrurile s-au mai schimbat, m-am mai informat si acum imi fac toate amestecurile de condimente in casa, inclusiv vegeta.
Puteti folosi si un aparat special pentru deshidratat legume, insa e destul de scump din cate am vazut eu. Eu am folosit cuptorul de la aragaz pentru a usca legumele. Imi mai spunea pe facebook doamna Frunza Maria ca s-a gandit sa le usuce si pe soba de teracota. Alegeti voi varianta cea mai potrivita pentru voi.
Ingrediente (cantitatile sunt variabile, eu va spun ce am folosit eu pentru a obtine cca 200-250g de vegeta)
- 4-5 morcovi medii
- 1/2 telina mare
- ½ gulie
- 2-3 radacini de patrunjel
- 1-2 radacini de pastarnac
- un ardei gras alb
- un ardei gras rosu
- ceapa alba
- ceapa rosie
- rosii (eu le-am avut deja uscate – gasiti in general rosii uscate la plafar)
- frunze de telina, patrunjel uscat

Avem doua variante pentru a pregati legumele: fie le curatam si le dam pe razatoare, fie le curatam si continuam sa le taiem cu peel-erul (curatatorul de legume, si nah, am evitat si cacofonia ) in fasii foarte subtiri. Le-am pus pe toate in tava (daca vreti, puteti sa adaugati si putina sare) si am dat tava la cuptorul incins la 100 de grade celsius.

Apoi nu a ramas decat sa astept… si am tot asteptat vreo 4-5 ore (timpul depinde foarte mult de legumele pe care le folositi). Va dati seama cand legumele sunt perfect uscate, ajunge sa le farmitati intre degete si daca se transforma foarte usor in pulbere si arata cam ca in poza de mai jos, sunteti pe drumul cel bun.

Acum nu ne ramane decat sa dam legumele prin rasnita. Eu am folosit rasnita veche, mostenita, care inca isi face treaba fara sa vocifereze.

Asta e reteta de vegeta facuta in casa si asa arata rezultatul final. Noua ne place foarte mult, e aromata si chiar daca e mai inchisa la culoare decat vegeta din magazin, este un produs 100% natural. Eu va sugerez sa faceti vegeta in casa, sa o puneti in borcanele mici, inchise ermetic si sa o dati cadou de Craciun celor dragi, cu siguranta vor aprecia ideea voastra si e un cadou mult mai personal decat unul cumparat. Sa va fie de cel mai bine