ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

PRAJITURA cu ciocolata








Aceasta prajitura "extrem" de gustoasa poate fi facuta din 3 sau 4 foi. Aici are 4 foi.
Avem nevoie pentru fiecare foaie de:
- 3 oua
- 3 linguri zahar
- 1 lingurita bicarbonat stins cu lapte fierbinte sau putina zeama de lamaie
- 2 linguri de faina alba
- 5 linguri nuca macinata.
Pregatim foile pe rand. Pentru inceput se separa ouale, (galbenusurile se pun deoparte intr-un bol),
se bat albusurile de la 3 oua cu un praf de sare, se adauga 3 linguri de zahar, 1 lingurita de bicarbonat stins cu lapte fierbinte,
se adauga cele 2 linguri de faina

si la urma cele 5 linguri de nuca macinata.

Atentie! cand se pune nuca se roteste incet cu lingura de lemn sau cu un tel mai micut ca sa nu scada compozitia de albus. Se fac 3 foi. Fiecare foaie se face pe rand (1 foaie din 3 oua). Se intinde compozitia unei foi cu lingura in tava pe hartie de copt

si se dau la copt la foc potrivit. Se are grija sa nu se arda.
CREMA - Galbenusurile de la toate cele 9 oua se pun pe abur cu 200 gr. zahar farin si cu 5 pliculete de zahar vanilinat. Se amesteca bine-bine si se lasa pe abur pana se ingroasa, amestecandu-se continuu.
                                                
Separat 1 unt de 250 gr. sau o margarina (eu de obicei folosesc Rama pentru prajituri ) se bate spuma
si se amesteca cu crema de galbenusuri dupa ce aceasta s-a racit. Asa arata crema finala

Se ung foile cu crema obtinuta


iar deasupra se unge mai usor (asta in cazul in care NU ornam cu glazura de ciocolata ci punem ciocolata razuita sau ce mai doriti voi). Aici eu am ornat-o cu ciocolata rasa si este facuta din 3 foi. 
              

Insa am facut aceasta prajitura si din 4 foi si asta deoarece este prajitura preferata a familiei de aceea am dorit sa o fac cat mai "voluminoasa". Acum am ornat-o cu glazura din ciocolata.
Am preparat glazura astfel: 2 cuburi de ciocolata de menaj (maruntite cu cutitul) cu 2 linguri de ulei le-am topit (fara sa le fierb) pe baie de abur
si cand s-a topit glazura rezultata care arata cam asa

am asezat-o frumos si uniform pe ultima foaie de prajitura (pe care am rasturnat-o cu hartia de copt in sus, apasand usor pe suprafata hartiei ca sa adere foaia la crema de dedesubt, apoi inlaturam hartia de copt)
                                                              
                                    
Asa arata prajitura cand este gata

Si cateva feliute si pentru voi din pacate doar virtuale.