ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

cum faci bani cu blogul tau?

cum faci bani  cu blogul tau?


 

 

Care este noua “meserie” din care oricine poate castiga bani cinstiti de acasa, in timp ce sta pe scaun? Bloggingul!
Blogurile sunt platforme web capabile sa sustina aproape orice tip de informatii: informatii video, audio si text. Avantajele unui blog sunt numeroase: poate fi creat repede, la un singur click, este usor de manipulat si permite relationarea dintre autori si cititori prin sistemul de comentarii.





Care este investitia initiala?
In pretul unui blog pot intra domeniul web, hostingul si eventualele modificari care se cer in vederea realizarii unei interfete frumoase pentru vizitatori. Pe scurt, daca facem calculele necesare, nu trecem de 20-30 E/an sustinerea si intretinerea unui blog de tip self hosted (cu host si domeniu). La un asemenea pret, am fi tentati sa credem ca un blog nu este decat o joaca inutila – lucru total neadevarat!




Care sunt avantajele unui blog?
Ele sunt reale, pentru ca internetul va ofera aceleasi sanse de a obtine audienta pe anumite nise ca si orice alt website – indiferent ca apartine unui trust media sau cuiva care nu are nici o legatura cu domeniul virtualului. Indiferent cine sunteti, indiferent de experienta avuta in web, indiferent de cunostiintele de programare sau web, aveti sanse reale sa faceti audienta (bani) pe o nisa bine stabilita, pe care credeti ca o stapaniti!




De unde vine audienta ?
Majoritatea website-urilor (blogurile, in mare parte) fac cunostinta cu vizitatorii prin intermediul cautarilor de pe motoarele de cautare. Orice nisa (domeniu de activitate) reprezinta interes pentru public, iar daca aveti un blog care furnizeaza informatii relevante nisei, puteti obtine audienta prin intermediul motoarelor de cautare (Google, Yahoo, Bing) sau cu ajutorul altor bloggeri care va apreciaza, facandu-va reclama gratis. Partea frumoasa este ca motoarele de cautare nu vor clasa “mai sus” in rezultatele cautarilor website-urile care platesc bine sau au sprijin financiar, ci vor ajuta doar pe cei care ofera informatii relevante, care sunt apreciate de ceilalti cititori – motiv pentru care putem afirma ca aveti toate sansele sa strangeti si o audienta de cateva zeci de mii de vizitatori unici pe zi, daca stiti ce faceti si sunteti apreciat in randul bloggerilor!





Cum se castiga banii ?
In sfarsit, am ajuns in punctul cel mai interesant al articolului! Singura metoda prin care un blog poate castiga bani este vanzarea de publicitate – ca si la ziare, tv, radio etc. Totusi, formele prin care poate vinde publicitate difera, iar aici putem enumera cateva metode principale:





1. Google Adsense – Cea mai mare retea de advertising din lume, de pe urma careia unii bloggeri au reusit sa devina milionari in euro! Serviciul Google Adsense este foarte simplu: va inregistrati cu un cont Google, va inscrieti in programul lor (link), dupa care acestia vor crea reclamele pe care le puteti adauga la dvs pe site. Reclamele pot avea orice forme si infatisari doriti (orizontale, verticale, text, vizuale). Odata inserate reclamutele la dvs pe blog, puteti incepe sa castigati bani la fiecare click pe care vizitatorii dvs il dau de pe site. Sistemul este foarte simplu: advertiserii (cei care cumpara reclame) platesc lui Google o anumita suma de bani pentru a-si face reclama, Google preia comanda si plaseaza reclamele pe site-urile partenerilor sai (Publisheri – cei care folosesc Adsense), iar pentru fiecare click efectuat pe reclama o parte din bani revin proprietarului site-ului de pe care s-a dat clickul, iar restul intra in contul Google. Probabil va intrebati cat castigati pentru fiecare click – o intrebare al carei raspuns este relativ. Google plateste publisherii in functie de banii pe care ii incaseaza de la Advertiseri, iar aici incasarile difera de la nisa la nisa. Pentru a va forma o imagine, nisa “jocuri online” se plateste uneori chiar si cu jumatate de cent/click, insa altele pot ajunge si la 2 E! Trebuie specificat: cu cat nisa este mai bine platita, cu atat mai greu o sa castigati audienta, din cauza competitiei acerbe.







2. Vanzarea advertorialelor – O alta sursa de venit pentru un blogger cat de cat cunoscut este vanzarea de advertoriale sau “guest posts”. Advertorialul (“guest postul”) este un articol scris cu scopul de a starni interes audientei dvs vizavi de anumite servicii/produse oferite de altii. Spre exemplu, aveti un blog de IT, iar un magazin de calculatoare din Romania doreste sa publice un articol pe blogul dvs – articol in care scrie cateva cuvinte despre calculatoare si prezinta serviciile oferite pe site-ul lor, impreuna cu unul sau mai multe link-uri. Aceasta modalitate de a promova o afacere este foarte raspandita si are doua mari beneficii pentru cumparatorul advertorialului: mareste autoritatea site-ului spre care merge linkul si poate castiga clienti reali.





3. Cu ajutorul programelor de afiliere – Cateodata este mai bine sa alegeti un program de afiliere decat Google Adsense, care este un serviciu foarte mare si uneori nu coreleaza bine nisa dvs cu cea a advertiserilor. Ideea este sa va ganditi care sunt sansele ca vizitatorii dvs sa dea click pe reclame si cum puteti mari rata de conversie, iar cu ajutorul programelor de afiliere va puteti mari castigurile exponential, pentru ca sunt targetate mai bine (daca sunt alese bine). Un program de afiliere se diferentiaza de Google Adsense sau alte programe de advertising prin simplul fapt ca banii va intra in cont doar cand vizitatorii dvs acceseaza link-ul si cumpara produsul din spatele acestuia. In cazul unui program de advertising castigati bani atunci cand vizitatorii dau click pe reclame, insa in cazul retelelor de afiliere castigati procent din totalul vanzarilor. Spre exemplu: eMag ofera 3% din totalul vanzarilor si un bonus de 100 ron la primii 50 de vizitatori directionati catre acestia prin programul Profit Share eMAG.ro







4. Vanzarea de linkuri – Chiar daca nu este privita prea bine de Google, vanzarea de linkuri se practica foarte mult in Romania. Pretul unui link creste odata cu valoarea pe care o are blogul dvs – numar vizitatori, PR (page rank), vechimea domeniului, numarul de pagini pe blog. Cel mai important factor il reprezinta PR-ul pe care il are blogul, iar un link pe un blog de PR 4 poate trece lejer de 4 E /  luna, in functie de nisa utilizata. Ganditi-va ca puteti vinde peste 10 link-uri fara sa va scadeti calitatea blogului!
Modalitatile prin care un blogger poate scoate bani sunt numeroase, iar cei care reusesc sunt si cei care nu pornesc doar cu ideea de a face bani, ci sunt pasionati de nisa pe care o descriu in cuvinte proprii!