ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

Pregătirea trandafirilor pentru iarnă


Pregătirea trandafirilor pentru iarnă

   

taierea_ramurilor_batraniSe taie toamna sau nu?

Este un subiect destul de controversat, un fel de Linux vs. Microsoft, și nici nu voi încerca să intru în detalii în privința asta, dar vă invit pe voi să vă afirmați în sondajul de mai jos. Eu tai trandafirii și toamna, pentru că asa am învățat, ba mai mult, până acum i-am tăiat numai toamna, acum fiind prima dată când am efectuat numai o tăiere parțială, scurtând lăstarii, cu o treime . Am fost mulțumit de trandafiri și în anii trecuți, însă vreau să fac un experiment, să văd dacă tăierea de primăvară va avantaja dezvoltarea acestora. M-am gândit mult în ultima vreme la asta şi mi se pare mai firesc tăierea de primăvară.

Cât tăiem și când?

Sintetizând informațiile legate de acest subiect, am aflat că trandafirii se taie de două ori pe an, o dată toamna (opțional), când se îndepărtează cam o treime din lungime, creșterile subțiri sau cele spre interior, principalul scop fiind minimizarea daunelor cauzate de vânt pe timpul iernii și a doua oară primăvara, când se efectuează tăiere propriu-zisă, eliminând lăstarii bătrâni și cei atinși de ger, restul se scurtează la 4-10 ochi, în funcție de vigoarea plantei. Mai există tăieri și în timpul verii, când se îndepărtează lăstarii sălbatici și florile trecute.
musuroi_trandafirTăierea corectă se face deasupra unui mugure orientat spre exterior, cu foarfeca într-o poziție oblică, având grijă să nu-l rănim. Pentru începători: mugurii (ochii) se situează la baza frunzelor și zic asta, pentru că pentru mine nu s-a subânțeles acest lucru când am citit primele articole despre grădinărit (da, puteți râde liniștit…nu mă supăr).

Protejarea tufelor

Pentru protecție împotriva gerului toamna se mușuroiesc bazele trandafirilor și se dezmușuroiesc primăvara, odată cu încălzirea vremii. Tăierea parțială ușurează acest procedeu, pentru că avem un acces mai bun la baza tufelor acesta fiind motivul principal, pentru care le-am tăiat. Anul trecut am folosit compost pentru mușuroi și am avut impresia că a fost benefic trandafirilor, de aceea anul acesta am făcut la fel.
Tăierea trandafirilor nu este operațiunea cea mai plăcută din grădină, dar imaginea tufelor aranjate, mușuroite şi pregătite pentru iernat, este o satisfacție pentru orice grădinar.