ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

Metode de optimizare a unui site





Sunt multe metode si tehnici ce pot fi folosite in optimizarea unui site pentru motoarele de cautare ce pot ajuta sau dauna.
In acest articol vom vorbi de cele mai usoare metode ce vă va asigura ca site-ul dumneavoastra este pregatit pentru spiderii motoarelor. Aceste tehnici simple ne va ajuta sa obtinem mai mult trafic din motoarele de cautare.

1) Crearea continutului site-ului

Pe cat suna de usora aceasta metoda, pe atat este de importanta pentru intreaga strategie de marketing online a site-ului. Cand creem continutul unui site trebuie sa gandim ca acesta si doar acesta este motivul pentru care cineva ar intra pe site-ul nostru.

2) Link-urile din exterior catre site-ul nostru

Cu cat link-urile din exterior catre site-ul  dorit sunt mai numeroase si cu cat ele provin din surse considerate din acelasi domeniu de activitate cu atat valoarea site-ului promovat creste mai mult. Este important daca putem sa generam si continut de de calitate, pe care vizitatorul sa-l considere important la randul lui si sa doreasca sa scrie, sa dea link sau sa povesteasca despre acel articol sau pagina.

3) Titlul paginilor sa fie unic

Este important ca tag-ul titlu (title) al fiecarei pagini sa fie unic in site. In acest titlu vor fi puse cuvinte cheie astfel incat sa ne asiguram ca motorul de cautare intelege despre ce se scrie in acea pagina. Titlul paginii trebuie sa fie construit astfel incat sa fie relevant pentru cuvintele cheie targetate si sa fie interesant pentru a atrage user-ul  sa dea click pe el atunci cand iese in cautarile organice Google.
Utilizand titluri de pagina foarte bune, atractive, chiar daca pagina respectiva se afla pe locul 2, 3 sau 4, poate atrage mai multe click-uri decat prima pozitie in Google, dar targetul paginii fiind bineinteles ocuparea primei pozitii.

 4) Tagurile headings (h1,h2,h3…,h6)

Atunci cand creem continutul unui site trebuie sa ne asiguram ca il organizam in blocuri de text in asa fel incat sa poata fi utilizate aceste tag-uri, cele mai importante dintre acestea fiind H1 H2 si H3.
Voi posta in curand si un articol despre aceasta metoda de optimizare SEO si despre cele mai bune practici in utilizarea acestor titluri.

5) Link-urile interne

Ca metoda de optimizare, construirea link-urilor interne din site este un subiect foarte important, el urmand a fi dezbatut pe acest blog in viitorul apropiat.
Link-urile interne trebuiesc create in asa fel incat sa se poata ajunge usor din orice parte a site-ului in pagina dorita. In viitor vom vorbi despre importanta lor si despre “flat architecture”, un mod curat si simplu de a expune paginile vizitatorilor si motoarelor de cautare, ajutand la cresterea in ranking a tuturor paginilor.

6) Densitatea cuvintelor cheie pe pagina

Toate metodele de optimizare SEO prezentate in acest articol sunt importante, dar un interes deosebit trebuie sa existe pentru a avea o densitate a cuvintelor cheie foarte buna. Nu trebuie sa folosim cuvantul cheie in exces, nu trebuie sa scriem text pentru motoarele de cautare.  Riscul de a fi catalogat ca si site de spam este foarte mare atunci cand se exagereaza cu mentionarea in exces a cuvintelor cheie.
Atunci cand dezbat aceasta metoda de optimizare, expertii SEO din SUA ne spun ca densitatea unui cuvant cheie nu trebuie sa depaseasca 5% din textul unei pagini, iar dintre cei mai buni spun ca densitatea respectivului cuvant trebuie sa fie undeva intre 2-3%.
Mi-am permis la un moment dat sa analizez cele mai bune raspunsuri  date de Google la site-urile optimizate de optimizerii de top din SUA. Rezultatul  densitatii cuvintelor cheie in site-urile lor este cu totul altul! Intr-un viitor articol voi arata o densitate aproximativa pentru a obtine cele mai bune rezultate din aceasta metoda de optimizare.

7) Crearea de sitemap

Este intodeauna o buna idee sa se dea motoarelor de cautare o mana de ajutor in indexarea continutului de pe site.  De obicei, pentru site-urile de prezentare si site-urile mai mici sitemap-ul  nu ajuta foarte mult, motoarele de cautare fiind capabile sa indexeze singure site-uri chiar mai mari ce nu au un sitemap.
In cazul site-urilor de stiri, in cazul site-urilor ce se adauga informatie zilnic sitemap-ul este recomandat.

8 ) Meta tag-urile

Meta tag-urile conteaza atat pentru crawlere cat si pentru informatia oferita vizitatorului inainte ca el sa intre pe site (meta-ul Description). Meta tag-ul “keywords” nu mai este folosit de motoarele de cautare de ani buni, deci el chiar poate fi omis. In cele mai bune practici este bine ca el sa existe,  de daunat nu va dauna existenta lui.
Scrierea meta-ului Description poate fi numita chiar o provocare, acest meta trebuind scris si bogat in cuvintele cheie pentru care pagina a fost scrisa, dar si pentru a il provoca pe utilizator sa dea click sa citeasca informatia.

9) Structura URL-ului

Asigurati-va ca url-ul paginilor web este citeț si nu are in el semne speciale (&~$#() ) sau alte cuvinte ce nu au legatura cu subiectul paginii web.
Exemplu de url neoptimizat: http://www.nume-firma.ro/index.php?art=1&layout=single
Exemplu de url optimizat: http://www.nume-firma.ro/magazin-online-.html




10. Alegerea numelui de domeniu pentru noul site este importanta. El trebuie sa fie usor de tinut minte si usor de scris. Mai multe detalii in articolul scris de mine pentru numele de domenii.