ID de editor pub-1829796509104555 Cod de client 2100719415

Medalion de somon în folie (gata în câteva minute)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mie imi place pestele, mai ales cel cu oase cat mai putine, dar evit pe cat posibil… sa-l gatesc eu. De foarte multe ori reusesc sa ma eschivez cu brio (love you mom!), insa atunci cand am pofta sa gatesc, cumpar file sau medalioane de somon si-l pregatesc in folie. De ce in folie si nu la cuptor? Mi se pare mai rapid asa si parca miroase mai putin in bucatarie.
Stiu ca somonul este un peste gras, dar tare bun mai e! Ce nu-mi place la el este pretul…
 
Astazi m-am apucat sa fac somon in folie si m-am gandit sa va arat cat de simplu se face.
 
Pentru reteta asta am avut nevoie de:
-medalion de somon
-sare
-piper
-lamaie (eu n-am avut, dar am folosit un suc de lamaie foarte bun)
-folie de aluminiu
-orez mexican congelat Uncle Statis
 
Timp de preparare:  10 minute pestele
                                   ~20 minute garnitura
 
Au mai fost dati cand am pus si putin ulei pe folie inainte sa asez pestele, insa mi s-a parut mult prea gras.
 
 
Din acelasi motiv desprind si pielea inainte, insa de multe ori o las asa pentru ca se ia mai usor atunci cand este gata.
 
 
 
In timp ce pregatesc pestele, pun o tigaie pe foc, ca sa fie bine incinsa.
 
Pun sare si piper pe ambele parti, iar la sfarsit suc de lamaie.
 
Eu am ales sa pun Limmi pentru ca n-am avut lamai. Oricum este unul dintre cele mai bune sucuri de lamaie pe care le-am gustat pana acum si destul de natural (99,97% suc de lamaie)
 
 
Dupa ce am terminat si cu operatiunea de condimentat, incep sa-l impaturesc in folie. Din cate stiu, folia n-ar fi asa de recomandata in bucatarie, dar totusi daca alegem sa o folosim, trebuie sa punem alimentele pe partea mata (mai putin lucioasa).
 
 
Apoi am trantit pachetul cu pestele, in tigaia bine incinsa.
 
 
Eu am ales treapta cea mai mare pe care o are plita electrica, si am tinut pestele cate 5 minute pe fiecare parte. Nu uitati ca tigaia trebuie sa fie foarte bine incinsa inainte.
Ca sa il pot intoarce cu usurinta, am folosit un cleste de lemn  dar cred ca si o paletuta poate face acest lucru fara probleme.
 
Dupa cele 10 minute in total, am desprins cu grija folia. Este posibil ca pestele sa se mai lipeasca si sa se rupa, la fel cum mi s-a intamplat si mie.
 
 
Pentru garnitura am folosit un orez mexican congelat, care se prepara conform indicatiilor de pe pachet (4-5 minute se caleste cu o lingura de ulei, apoi se toarna un pahar mic de apa si se lasa 10-13 minute sa fiarba la foc mai mic). N-am pastrat ambalajul ca sa-l pot fotografia, dar l-am imprumutat de pe net, cu precizarile sursei, de rigoare.
 

 
Rezultatul obtinut, se poate vedea in prima poza a postarii.
Eu zic ca se prepara destul de repede si fara mari batai de cap.
 
Pofta buna!